مجموعة نعمه في ضيافة المتحف البلدي كفرياسيف

بقلم الصحفي نزيه توما

استضاف المتحف البلدي في كفرياسيف  يوم الاثنين 26/02/2018  مجموعة نساء يهود وعرب يتذوقن الفن من جمعية " نعيمة " التي تنادي بالتآخي والسلام بين الشعوب . وكان في استقبالهم  الفنان إيليا أبعيني  المسؤول عن المتحف البلدي التابع للمجلس المحلي كفرياسيف حيث تحدث عن المتحف وتاريخه الأصيل

ومن خلال هذا اللقاء قام بشرح وافي ومفصّل عن مكنونات اللوحات المعروضة وأبعادها ورمزيتها الفنية من خلال حوار شيّق دارَ بينه وبينهن ,اللواتي أبدين إعجابهن بهذه اللوحات الرائعة وأهميتها الفنية . وطبعا كانت هنالك مداخلات وأسئلة عديدة من النساء .

ويذكر بان مجموعة نعمه تاسست في عيد الفصح 2015 وفي ختام اللقاء قدمن له الشكر الجزيل على هذه المداخلة القيّمة .

אירח המוזיאון בכפר יאסיף היום  שני 26/02/2018 "אודות קבוצת נ.ע.י.מ.ה. " קבוצה מהשורה (grass roots) של נשים בגליל המערבי בשם נ.ע.י.מ.ה. : נשים ערביות ויהודיות מקדמות השותפות. הקוראת באחיות ושלום בין העמים 

הם התקבלו על ידי האומן איליא בעינה  . אשר הגיע במיוחד כדי לספר להם על החשיבות של המוזיאון  והתערוכה הזאת בנוגע לאדם.אשר הביעו בגדול על העבודות המרהיבות ומשמעותה האמנותית .בתום הפגישה הודו לו מאוד על חשיבותה של התערבות זו.

****ג'ודי בן-עת האחראית על הקבוצה אמרה :

 

 "אודות קבוצת נ.ע.י.מ.ה. " 

קצת לפני פסח ופסחא 2015 התארגנה קבוצה מהשורה (grass roots) של נשים בגליל המערבי בשם נ.ע.י.מ.ה. : נשים ערביות ויהודיות מקדמות השותפות. איננו פרויקט של אף ארגון. היוזמה צמחה מהרצון של הנשים לעשות מעשה שתומך בקשר שוויוני בין הקהילות היהודיות והערביות בגליל המערבי.  אנו רוצות להיות תגובת נגד הלך הרוח של דברי שנאה שנשמעים נגד הקהילה הערבית בישראל.

חברות בקבוצת נ.ע.י.מ.ה. הן נשים מהקיבוצים ומושבים של מטה אשר, מנהריה, מעלות, ושלומי, ונשים מכפר יסיף ואבו סנאן.  אנו נפגשות כל שבועיים באופן קבוע, לרוב בכפר יסיף.

הפעילויות שלנו מתרכזות בלמידה הדדית על התרבויות השונות שלנו, על היכרות אישית בינינו, וחוויות חברתיות משותפות. אנו בטוחות שקבוצת נ.ע.י.מ.ה. אכן תשפיע, אם לא כבר משפיעה על סביבתנו האישית, המשפחתית והקהילתית.

אנו כ30 נשים בקבוצה

 

 

 

 

المقالات المنشورة تعبر عن رأي كاتبها فقط، وموقع الملتقى بفسح المجال أمام الكاتب لطرح افكاره االتي كتبت بقلمه ويقدم للجميع مساحة حرة للتعبير نأمل ان تعجبكم